021-26231142     info@omidsepehr.ir    

بیمه تجهیزات الکترونیکی

مجموعه: بیمه مهندسی

معرفی بیمه نامه

 

کلیه تجهیزات و دستگاههائی که ارزش قطعات الکتریکی و الکترونیکی از ارزش قطعات مکانیکی آنها بیشتر باشد مانند تجهیزات رادیو تلویزیونی، مخابراتی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، اندازه‌گیری، نقشه برداری، پزشکی، کامپیوتری و ... تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. در واقع این بیمه یک بیمه حوادث برمبنای تمام خطرات است که خسارتهای فیزیکی ناگهانی و غیرقابل پیش بینی را که به موضوع مورد بیمه وارد آید جبران می‌کند
این بیمه می‌تواند سه نوع پوشش را ارائه دهد:
1. پوشش خسارت وارد به سخت‌افزار
2. پوشش خسارت وارد به نرم‌افزار
3. پوشش هزینه اجاره و بکارگیری دستگاههای جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاههای خسارت دیده
موارد تحت پوشش در بیمه‌نامه:
سخت افزار تجهیزات الکترونیکی(شامل ارزش جایگزینی نوی مورد بیمه مشابه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب درصورت وجود)

شرایط و تعهدات

 

1. سیل، آب گرفتگی، امواج دریا
2. صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی
3. رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره
4. اتصال کوتاه، اتصال برق DC به برق AC
5. سقوط، تصادم، واژگونی
6. نم، رطوبت، ریختن مایعات بداخل دستگاه
7. غفلت، عدم مهارت، سهل‌انگاری
8. دود، دوده، ذرات معلق در هوا، گرد و خاک
9. خسارتهای هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن
10. دمای بالا، بخارات غیر خورنده
11. باران، برف، تگرگ، بهمن
12. یخ زدگی، یخ شناور
13. خسارتهای هنگام باز و بسته کردن
14. خرابکاری غیر گروهی
*سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه‌نامه مستثنی شده است.
*بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی خطر سرقت با شکست حرز، آسیب به نرم‌افزار یا هزینه اجاره دستگاههای جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاههای خسارت دیده را نیز تحت پوشش قرار دهد.

راهنمای خرید و صدور الحاقیه

 

مراحل صدور

به منظور خرید این بیمه‌نامه لازم است تا فرم پیشنهاد مربوطه با ذکر کامل اقلام مورد بیمه، ارزش تفکیکی هر یک، محل نگهداری، نوع کارکرد و وضعیت آن تکمیل و به شرکت بیمه تحویل شود.
شرکت بیمه پس از بررسی فرم دریافتی و یا بررسی سابقه خسارتی تجهیزات مورد بیمه و نیز پوشش‌های درخواستی نسبت به صدور بیمه‌نامه اقدام می‌نماید.

مدارک مورد نیاز

1. فرم پیشنهاد مهر و امضاء شده توسط بیمه‌گذار یا نماینده قانونی او
2. ارائه ریز لیست تجهیزات
3. پرداخت حق‌بیمه اعلام شده

فرم پیشنهاد خرید حق بیمه

دانلود فرم پیشنهاد بیمه نامه

راهنمای دریافت خسارت

 

فرایند دریافت خسارت

در صورت بروز خسارت باید بیمه‌گذار در موعد مقرر در بیمه‌نامه موضوع را به شرکت بیمه اعلام نماید تا نسبت به تنظیم صورتجلسه خسارت با تعیین مواضع خسارت دیده و میزان آن اقدام شود.
پس از کنترل مستندات بیمه‌نامه و بررسی مدارک درخواستی از بیمه‌گذار در صورتجلسه خسارت، کارشناس خسارت بیمه‌گر با تهیه گزارش کارشناسی خسارت، میزان خسارت قابل پرداخت را از طریق بیمه‌گر به بیمه‌گذار اعلام می‌نماید.
حداکثر مهلت اعلام خسارت 14 روز میباشد.

توجه 1: درصورتیکه اقساط حق‌بیمه در سررسید مقرر پرداخت نگردد، خسارت به نسبت حق‌‌بیمه دریافتی به حق بیمه‌ای که تا زمان وقوع خسارت بایستی دریافت می‌گردیده پرداخت خواهد شد.
توجه 2: بیمه‌گذار نباید قبل از بازدید بیمه‌گر اقدام به ترمیم مواضع آسیب دیده نماید ولی باید به هزینه خود کلیه اقدامات لازم جهت جلوگیری از گسترش خسارت را بعمل آورد و توصیه‌های معقول بیمه‌گر را انجام دهد.

مدارک اعلام خسارت

1. اصل بیمه‌نامه به همراه ضمائم آن
2. گزارش مقامات انتظامی (در صورت سرقت)
3. گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی (در صورت وقوع سیل یا طوفان)
4. گزارش کارشناس شرکت

ارسال فرم پیشنهاد تکمیل شده

 

لطفا پس از دانلود و تکمیل فرم پیشنهاد بیمه، تصویر آنرا از طریق دکمه زیر به اکانت پشتیبانی ما در تلگرام ارسال نمایید.

پرسش از ما درباره این بیمه
خانه
خدمات بیمه ای
تلگرام
تماس با ما